Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo

Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes

Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo

Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo

Soundtrack

Bij elke auto selecteren wij een passende soundtrack die echt spreekt voor de auto. Voor deze auto is dat:
Doobie Brothers - Listen to the music

Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo

4 cilinder | 1.995 cc | 177 pk
€ 9.950,-
Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo, 1987, overgangsregeling! 177 pk, slechts 93.000 km! Origineel NL, 2e eigenaar!
De Lancia Thema

Geen merk met zo’n enerverende geschiedenis! De historie gaat terug naar circa 1903. In 2014 hield Lancia op te bestaan, met uitzondering van Italië waar de Ypsilon nog wel werd geleverd. Inmiddels is Lancia ook onderdeel van Stellantis en staan nieuwe elektrische modellen op stapel. Wij houden meer van het vroegere Lancia…. Lancia stond garant voor prachtige personenauto’s en bouwde een geweldige naam op met sportieve auto’s vanwege de fantastische prestaties in o.a. de rallysport. Wie kent niet de machtige Stratos HF? Of de Delta Integrale? De geschiedenis van Lancia kenmerkte zich door vele ups & downs, waarbij geld (gebrek) altijd (latend) aanwezig was.

Na overname door Fiat in de jaren 80 werd een avontuur aangegaan met Saab, genaamd het Tipo 4 project, wat uitmondde in de modellen Lancia Thema, Saab 9000, Alfa 164 en Fiat Croma. Na de overname van Chrysler door Fiat werd door Fiat de 300C van Chrysler vermomd als nieuwe Lancia Thema, echter door het publiek niet of nauwelijks gepruimd (en terecht!)

Bouwjaar
1987
Km-stand
93.061 km
0 tot 100 km/u
7,0 seconden
Vermogen
177 pk

DIT EXEMPLAAR

Betreft een origineel Nederlands geleverde Lancia in een prachtige lichtblauw metallic kleur met beige/bruin velours interieur. Deze Thema, ontworpen door Giorgetto Giugiaro, is een mooi gelijnde 4-deurs sedan. De turbo doet zijn werk perfect als de motor goed op toeren wordt gebracht.

Zoals Lancia het zelf destijds omschreef in de brochure: “Een stille Turbo, soepel als een zescilinder. Veroorzaakt door zogenaamde “balansassen”: een nieuwtje voor de Europese auto-industrie. Een uiterst geavanceerde Turbo, voorzien van een uit de racerij stammende “overboost”. Verder heeft deze Turbo elektronische Marelli Microplex ontsteking met pingel-sensor en elektronische brandstofinspuiting, de Bosch LE-2 Jetronic. Een zeer betrouwbare Turbo met intercooler”. Tja, dat wisten ze destijds goed commercieel te verwoorden….. Overigens geen woord van gelogen: de auto is echt een wolf in schaapskleren, van 0 – 100 km/uur volgens fabrieksopgave in 7.0 seconden. Wij namen uiteraard de proef op de som, en inderdaad wat een power voor een auto van deze leeftijd, heerlijk!

Deze Thema is afkomstig van de 2e eigenaar en verkeerd in prachtige originele staat! De 1e eigenaar heeft de auto een Mercasol anti-roestbehandeling laten ondergaan. Het certificaat zit zelfs nog bij de auto! Daar plukken we nu de vruchten van: onderkant is roestvrij! De 1e eigenaren (ouder echtpaar op leeftijd) gebruikten de auto vanaf 2003 niet meer en stalden de auto in hun garage. De 2eeigenaar betreft de garagehouder die de Lancia altijd in onderhoud heeft gehad. Hij kocht de auto in 2015 en heeft de auto technisch volledig up to date gebracht (inclusief nieuwe distributie). Echter, hij had onvoldoende tijd om van de auto te genieten en gunde dit mooie exemplaar, met pijn in zijn hart, aan ons.

Auto staat volledig in originele lak (aantoonbaar) en staat op 4 mooie originele lichtmetalen wielen. Een 5e lichtmetalen exemplaar ligt in de kofferbak. En last but not least: de auto is van 1987, wordt op termijn wegenbelasting vrij en kan nu sowieso al in de overgangsregeling voor de wegenbelasting. Dat maakt deze Thema tot een leuke investering! Ga jij hier binnenkort van genieten?

Betreft een origineel Nederlands geleverde Lancia in een prachtige lichtblauw metallic kleur met beige/bruin velours interieur. Deze Thema, ontworpen door Giorgetto Giugiaro, is een mooi gelijnde 4-deurs sedan. De turbo doet zijn werk perfect als de motor goed op toeren wordt gebracht.

Zoals Lancia het zelf destijds omschreef in de brochure: “Een stille Turbo, soepel als een zescilinder. Veroorzaakt door zogenaamde “balansassen”: een nieuwtje voor de Europese auto-industrie. Een uiterst geavanceerde Turbo, voorzien van een uit de racerij stammende “overboost”. Verder heeft deze Turbo elektronische Marelli Microplex ontsteking met pingel-sensor en elektronische brandstofinspuiting, de Bosch LE-2 Jetronic. Een zeer betrouwbare Turbo met intercooler”. Tja, dat wisten ze destijds goed commercieel te verwoorden….. Overigens geen woord van gelogen: de auto is echt een wolf in schaapskleren, van 0 – 100 km/uur volgens fabrieksopgave in 7.0 seconden. Wij namen uiteraard de proef op de som, en inderdaad wat een power voor een auto van deze leeftijd, heerlijk!

Deze Thema is afkomstig van de 2e eigenaar en verkeerd in prachtige originele staat! De 1e eigenaar heeft de auto een Mercasol anti-roestbehandeling laten ondergaan. Het certificaat zit zelfs nog bij de auto! Daar plukken we nu de vruchten van: onderkant is roestvrij! De 1e eigenaren (ouder echtpaar op leeftijd) gebruikten de auto vanaf 2003 niet meer en stalden de auto in hun garage. De 2eeigenaar betreft de garagehouder die de Lancia altijd in onderhoud heeft gehad. Hij kocht de auto in 2015 en heeft de auto technisch volledig up to date gebracht (inclusief nieuwe distributie). Echter, hij had onvoldoende tijd om van de auto te genieten en gunde dit mooie exemplaar, met pijn in zijn hart, aan ons.

Auto staat volledig in originele lak (aantoonbaar) en staat op 4 mooie originele lichtmetalen wielen. Een 5e lichtmetalen exemplaar ligt in de kofferbak. En last but not least: de auto is van 1987, wordt op termijn wegenbelasting vrij en kan nu sowieso al in de overgangsregeling voor de wegenbelasting. Dat maakt deze Thema tot een leuke investering! Ga jij hier binnenkort van genieten?

Dit exemplaar

Exterieur

De blauwe lak van deze Lancia Thema benadrukt de prachtige tijdloze lijnen en het klassieke ontwerp van deze Thema. Wij houden van dit soort mooi gelijnde sedans. Het exterieur verkeert in goede staat, volledige originele lak. Paar kleine oppervlakkige aandachtspuntjes qua lakwerk. Wij laten dit bewust zo om de originaliteit van de auto te bewaren. Uiteraard kunnen we dit in overleg en tegen geringe meerprijs eenvoudig laten herstellen

Interieur

Het interieur van de Lancia Thema staat bekend om zijn comfort en luxe, ontworpen door Ermenegildo Zegna. Stoelen en achterbank zonder beschadigingen, geldt ook voor de deurbekleding. Mooi afgewerkt in beige bruin velours. Dakhemel overwegend strak, licht bolling in het midden, echter niet storend.

Onderkant

In mooie roestvrije staat, dankzij de Mercasol anti-roestbehandeling die de 1e eigenaar heeft laten uitvoeren.

Motorruimte

De motorruimte herbergt de krachtige 2,0-liter turbomotor, bekend om zijn betrouwbaarheid en prestaties. Motor loopt prachtig en de handbak schakelt zoals het hoort.

Info & Specificaties

Merk
Lancia
Type
Thema
Uitvoering
2.0-16V i.e. Turbo
Kleur
Blauw
Motor
4 cilinder | 1.995 cc | 177 pk
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1987
Afgelezen km stand
93.061 km
Datum 1e toelating
20-08-1987
Kenteken
RG-14-NP
16-05-1995
23.250 km
07-11-1995
29.300 km
21-01-1996
34.228 km
29-07-1996
37.733 km
26-09-1996
38.929 km
24-07-1997
46.272 km
25-06-1998
52.107 km
18-06-1999
56.757 km
22-06-2000
62.529 km
05-07-2001
68.827 km
20-06-2002
77.799 km
17-06-2003
85.974 km
04-05-2015
89.328 km
18-04-2016
89.530 km
14-04-2017
89.877 km
07-05-2018
90.961 km
11-05-2020
91.726 km
18-03-2022
91.845 km
22-04-2024
92.870 km
17-01-2025
92.891 km
04-03-2025
93.061 km

Boardmap

2 sleutel sets

Elektrische ramen

Turbo intercooler

Lichtmetalen wielen

Mistlampen

Startonderbreker

Zonnerollo’s achterraam

Hoofdsteunen voor en achter

Asymmetrisch omklapbare achterbank voor vergroten kofferruimte

Originele Lancia Thema brochure

Merk
Lancia
Type
Thema
Uitvoering
2.0-16V i.e. Turbo
Motor
4 cilinder | 1.995 cc | 177 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1987
Afgelezen km stand
93.061 km
Datum 1e toelating
20-08-1987
Onderhoudshistorie Twee sleutels Boekjes
16-05-1995
23.250 km
07-11-1995
29.300 km
21-01-1996
34.228 km
29-07-1996
37.733 km
26-09-1996
38.929 km
24-07-1997
46.272 km
25-06-1998
52.107 km
18-06-1999
56.757 km
22-06-2000
62.529 km
05-07-2001
68.827 km
20-06-2002
77.799 km
17-06-2003
85.974 km
04-05-2015
89.328 km
18-04-2016
89.530 km
14-04-2017
89.877 km
07-05-2018
90.961 km
11-05-2020
91.726 km
18-03-2022
91.845 km
22-04-2024
92.870 km
17-01-2025
92.891 km
04-03-2025
93.061 km
ABS Achterspoiler Airbags bestuurder Airbags passagier Airconditioning Alarm Automatisch dimmende binnenspiegel Boekjes Boordcomputer CD wisselaar Centrale deurvergrendeling Climate control Cruise control Electronic Stability Program (ESP) Elektrisch schuif kanteldak Elektrische buitenspiegels Elektrische ramen Elektrische stoelen Getint glas Getint glas Hoogte verstelbaar stuurwiel Lederen bekleding Lederen stuurwiel Lendesteun Lichtmetalen velgen Metallic lak Middenarmsteun Mist achterlicht Mistlampen Mistlampen Parkeersensor Parkeersensoren achter Startonderbreker Stoelverwarming Stuurbekrachtiging Stuurwielbediening audio Traction-control Uitklapbare achter zijramen Verstelbaar stuur Verwarmde achterruit Xenon verlichting Zij airbags
Merk
Lancia
Type
Thema
Uitvoering
2.0-16V i.e. Turbo
Motor
4 cilinder | 1.995 cc | 177 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1987
Afgelezen km stand
93.061 km
Datum 1e toelating
20-08-1987

Boardmap

2 sleutel sets

16-05-1995
23.250 km
07-11-1995
29.300 km
21-01-1996
34.228 km
29-07-1996
37.733 km
26-09-1996
38.929 km
24-07-1997
46.272 km
25-06-1998
52.107 km
18-06-1999
56.757 km
22-06-2000
62.529 km
05-07-2001
68.827 km
20-06-2002
77.799 km
17-06-2003
85.974 km
04-05-2015
89.328 km
18-04-2016
89.530 km
14-04-2017
89.877 km
ABS Achterspoiler Airbags bestuurder Airbags passagier Airconditioning Alarm Automatisch dimmende binnenspiegel Boekjes Boordcomputer CD wisselaar Centrale deurvergrendeling Climate control Cruise control Electronic Stability Program (ESP) Elektrisch schuif kanteldak Elektrische buitenspiegels Elektrische ramen Elektrische stoelen Getint glas Getint glas Hoogte verstelbaar stuurwiel Lederen bekleding Lederen stuurwiel Lendesteun Lichtmetalen velgen Metallic lak Middenarmsteun Mist achterlicht Mistlampen Mistlampen Parkeersensor Parkeersensoren achter Startonderbreker Stoelverwarming Stuurbekrachtiging Stuurwielbediening audio Traction-control Uitklapbare achter zijramen Verstelbaar stuur Verwarmde achterruit Xenon verlichting Zij airbags
Merk
Lancia
Type
Thema
Uitvoering
2.0-16V i.e. Turbo
Motor
4 cilinder | 1.995 cc | 177 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1987
Afgelezen km stand
93.061 km
Datum 1e toelating
20-08-1987
Onderhoudshistorie Twee sleutels Boekjes
16-05-1995
23.250 km
07-11-1995
29.300 km
21-01-1996
34.228 km
29-07-1996
37.733 km
26-09-1996
38.929 km
24-07-1997
46.272 km
25-06-1998
52.107 km
18-06-1999
56.757 km
22-06-2000
62.529 km
05-07-2001
68.827 km
20-06-2002
77.799 km
17-06-2003
85.974 km
04-05-2015
89.328 km
18-04-2016
89.530 km
14-04-2017
89.877 km

Elektrische ramen

Turbo intercooler

Lichtmetalen wielen

Mistlampen

Startonderbreker

Zonnerollo’s achterraam

Hoofdsteunen voor en achter

Asymmetrisch omklapbare achterbank voor vergroten kofferruimte

Originele Lancia Thema brochure

Fotogalerij

Front and rear lights complete the design frame and the safety picture. See and be seen by other riders in the lane and drivers on the road.

No items found.
Klaar voor een proefrit?
maak een afspraak
Naar de Volgende auto
Nieuwe auto's in onze collectie

In touch.
In the moment.

iOS 15 lets you keep the conversation going while sharing movies, music, or whatever’s on your screen right in FaceTime. Stay in the zone by filtering out any notifications that aren’t relevant to the task at hand. And interact with text in images to quickly send email, make calls, get directions, and more.