De C4 brak radicaal met de styling van de C3. Geen gespierde, golvende lijnen, maar een strak en zelfs wat sober design. De ZR1uitvoering zag in 1990 het levenslicht. De auto was samen met het destijds aan GM gelieerde Lotus Engineering ontwikkeld. Uit deze samenwerking kwam een 5,7-liter metende LT5 V8, die de ZR-1 van 375 pk voorzag. Een schrik voor de concurrentie van snelle auto's! Met het aantal pk's dat de V8 produceerde, was het blok één van de krachtigste V8's ter wereld. De nieuwe V8 is een pareltje: 4 bovenliggende nokkenassen, een gesmede krukas en vooral een distributiesysteem met 32 kleppen waarvan de helft uitgeschakeld kan worden! Met een kleine sleutel op het dashboard kun je met een simpele draaibeweging overschakelen van 200 naar 380 pk. De motor staat bekend als een van de sterkste V8 die GM ooit gebouwd heeft. Van buiten wist Chevrolet de ZR1te onderscheiden door hem breder uit te rusten en de 4 ronde achterlichtunits (Corvette kenmerk!) te vervangen door hoekiger exemplaren. De ZR1 was bijna twee keer zo duur als de standaard C4, maar hij scoorde niet als GM had gehoopt. Na een veelbelovend eerste jaar met meer dan 3.000 verkochte exemplaren zakte de verkoop rap in. In 1995 werd het model geschrapt nadat er minder dan 7.000 auto's waren verkocht, om precies te zijn 6.939 exemplaren. En dat maakt de ZR-1 vandaag de dag bijzonder interessant!
Deze ZR-1 verkeert in mooie staat. De auto is sinds 2002 in Nederland, wij zijn de 2e eigenaar. Het V8 blok reageert enthousiast op het gaspedaal. Het schakelen met een handbak geeft de auto enorm extra dimensie. Bij doortrekken in het hogere toerengebied komen motor en uitlaat goed tot hun recht, heerlijk!
Deze ZR-1 verkeert in mooie staat. De auto is sinds 2002 in Nederland, wij zijn de 2e eigenaar. Het V8 blok reageert enthousiast op het gaspedaal. Het schakelen met een handbak geeft de auto enorm extra dimensie. Bij doortrekken in het hogere toerengebied komen motor en uitlaat goed tot hun recht, heerlijk!
Het rode lakwerk is onbeschadigd en mooi diep glanzend.
Interieur onbeschadigd. Electrische stoelverstelling werkt en zorgt ervoor dat je in de juiste zithouding achter het stuur kunt plaats nemen. Ook voor lange mensen (zelf 1.92 m) is het prima toeven in de Zr-1
Roestvrij
Het brute blok glanst je tegemoet, prachtig!
Twee sleutels
Boekje
ABS Airconditioning Boordcomputer Climate Control Elektrisch verstelbare buitenspiegels Elektrische ramen Elektrische stoelverstelling Lederen bekleding Lederen stuurwiel Lichtmetalen velgen Radio Sportonderstel Sportstoelen Stuurbekrachtiging
Twee sleutels
Boekje
ABS Airconditioning Boordcomputer Climate Control Elektrisch verstelbare buitenspiegels Elektrische ramen Elektrische stoelverstelling Lederen bekleding Lederen stuurwiel Lichtmetalen velgen Radio Sportonderstel Sportstoelen Stuurbekrachtiging
Front and rear lights complete the design frame and the safety picture. See and be seen by other riders in the lane and drivers on the road.
iOS 15 lets you keep the conversation going while sharing movies, music, or whatever’s on your screen right in FaceTime. Stay in the zone by filtering out any notifications that aren’t relevant to the task at hand. And interact with text in images to quickly send email, make calls, get directions, and more.