De CRX is de sportieve versie van de Civic. De CRX is een afgeleide van de 3e generatie Civic. Van de CRX zijn 3 types gebouwd, type 1 van 1983 – 1987, type 2 tot 92, type 3 tot 97. Voor de echte liefhebbers is type 3 geen “echte” CRX meer. Dit exemplaar betreft een type 2 (feitelijk een Civic type 5, maar dat ter zijde), uiterlijk herkenbaar door de smalle rubberen sierstrippen en het verticale achterraampje voor beter zicht naar achteren. De CRX was voor die tijd een prijzige auto, met een aanschafwaarde van dik 18.000 euro, in die tijd 40.000 gulden! De CRX was duurder dan de basis Golf GTI!
De CRX werd een veel verkochte auto, niet alleen vanwege de snelheid, maar vooral ook door het sportieve model! In de brochure van Honda destijds als volgt verwoord: “De vormgeving van de Civic CRX is geïnspireerd door natuurlijke vormen. Een roofdier dat op het punt staat zijn prooi te verrassen. Daaruit is de spanning ontstaan die uitgaat van de lijnen van de CRX. Wat overheerst in en om de CRX is de sfeer van uitdaging en snelheid” Goede CRX-en zijn schaars en te bestempelen als cult auto’s.
Dit exemplaar betreft een origineel NL geleverde auto in de kleur Pewter Gray. Als extra opties werden aangekruist: diefstalslede, Gemini alarm/cd lock, auto lock en metallic lak. Aanschafwaarde totaal: 44.519,50 gulden (20.202,07 euro), voor die tijd een fors bedrag!
Waanzinnig goed gedocumenteerd, echt alle onderhoudsfacturen zijn aanwezig, inclusief notities, opmerkingen en aandachtspunten van de eigenaar.
De CRX verkeert in een buitengewoon goede conditie: roestvrij, carrosserie zonder noemenswaardige beschadigingen. Interieur verkeert in nieuwstaat, stoelen onbeschadigd, evenals het kunstleren achterbankje. Ook de afdekklep van de kofferruimte nog in ongeschonden staat (bij de meeste exemplaren gebroken/gescheurd)
En dan het rijden, wat een feest!! Dit Japanse scheurijzertje kleeft aan de weg. De verhoudingen van de auto zijn in dat opzicht fantastisch: wielbasis kort (230 cm), verhoudingsgewijs grote spoorbreedte (145cm) en laag (127 cm). Het gevoel van een luxe kart dringt zich op : de verfijnde Honda techniek laat de motor met gemak doortrekken naar 7.000 toeren, schakelen gaat soepel en bijna “haaks” door de bocht, fantastisch! De CRX dankt zijn zeer goede wegligging met name aan de ophanging van de wielen. Uitgevoerd volgens het zogenaamde double wishbone systeem. Dit systeem is afkomstig uit de racetechniek van Honda en sluit volledig aan op het sportieve karakter van de CRX.
Ondanks de geringe afmetingen van de CRX, is het binnenin goed toeven. Leuk ergonomisch gevormde cockpit die doorloopt in de portieren. Leuk dashboard, waarbij opvalt dat het rode toerental pas bij 7.000 toeren wordt bereikt. De stoelen zitten goed en geven goede zijdelingse steun. Ook voor langere mensen is het prima toeven in de CRX. (kan ik beamen met mijn lengte van 192 cm). Ook het zicht is rondom opvallend goed, naar achteren mede door de verticale ruit in de achterklep.
Cosmetisch hebben we de CRX opgefrist: parkeerkrassen op de bumpers hebben we professioneel laten spuiten. Schuif-kantel dak hebben we in verband met roest (bekend probleem bij de CRX) laten vervangen door een roestvrij exemplaar. Met als finishing touch een intensieve polijstbeurt, wie neu!!
Goede CRX-en met lage (aantoonbare) kilometerstanden zijn nauwelijks meer te vinden. Dit exemplaar is in topstaat en heeft verzamelaarspotentie!
De CRX is recentelijk voorzien van nieuwe distributie en door ons volledig nagekeken en voorzien van nieuwe APK.
Dit exemplaar betreft een origineel NL geleverde auto in de kleur Pewter Gray. Als extra opties werden aangekruist: diefstalslede, Gemini alarm/cd lock, auto lock en metallic lak. Aanschafwaarde totaal: 44.519,50 gulden (20.202,07 euro), voor die tijd een fors bedrag!
Waanzinnig goed gedocumenteerd, echt alle onderhoudsfacturen zijn aanwezig, inclusief notities, opmerkingen en aandachtspunten van de eigenaar.
De CRX verkeert in een buitengewoon goede conditie: roestvrij, carrosserie zonder noemenswaardige beschadigingen. Interieur verkeert in nieuwstaat, stoelen onbeschadigd, evenals het kunstleren achterbankje. Ook de afdekklep van de kofferruimte nog in ongeschonden staat (bij de meeste exemplaren gebroken/gescheurd)
En dan het rijden, wat een feest!! Dit Japanse scheurijzertje kleeft aan de weg. De verhoudingen van de auto zijn in dat opzicht fantastisch: wielbasis kort (230 cm), verhoudingsgewijs grote spoorbreedte (145cm) en laag (127 cm). Het gevoel van een luxe kart dringt zich op : de verfijnde Honda techniek laat de motor met gemak doortrekken naar 7.000 toeren, schakelen gaat soepel en bijna “haaks” door de bocht, fantastisch! De CRX dankt zijn zeer goede wegligging met name aan de ophanging van de wielen. Uitgevoerd volgens het zogenaamde double wishbone systeem. Dit systeem is afkomstig uit de racetechniek van Honda en sluit volledig aan op het sportieve karakter van de CRX.
Ondanks de geringe afmetingen van de CRX, is het binnenin goed toeven. Leuk ergonomisch gevormde cockpit die doorloopt in de portieren. Leuk dashboard, waarbij opvalt dat het rode toerental pas bij 7.000 toeren wordt bereikt. De stoelen zitten goed en geven goede zijdelingse steun. Ook voor langere mensen is het prima toeven in de CRX. (kan ik beamen met mijn lengte van 192 cm). Ook het zicht is rondom opvallend goed, naar achteren mede door de verticale ruit in de achterklep.
Cosmetisch hebben we de CRX opgefrist: parkeerkrassen op de bumpers hebben we professioneel laten spuiten. Schuif-kantel dak hebben we in verband met roest (bekend probleem bij de CRX) laten vervangen door een roestvrij exemplaar. Met als finishing touch een intensieve polijstbeurt, wie neu!!
Goede CRX-en met lage (aantoonbare) kilometerstanden zijn nauwelijks meer te vinden. Dit exemplaar is in topstaat en heeft verzamelaarspotentie!
De CRX is recentelijk voorzien van nieuwe distributie en door ons volledig nagekeken en voorzien van nieuwe APK.
Onderhoudshistorie
Twee sleutels
Boekjes
Originele aankoop factuur aanwezig
Volledige en zeer uitgebreide onderhoudshistorie
Originele CRX brochure
Originele Blaupunkt radio (met code)
Originele wieldoppen
Originele lakstift geleverd af fabriek
Originele sleutels en afstandsbediening (2x)
Origineel stuurslot
Kleur Pewter Gray
Elektrisch schuif kanteldak
Verstelbaar stuur
Toerenteller
Digitaal klokje
Mist achterlicht
Verwarmde achterruit
Getint glas
Onderhoudshistorie
Twee sleutels
Boekjes
Originele aankoop factuur aanwezig
Volledige en zeer uitgebreide onderhoudshistorie
Originele CRX brochure
Originele Blaupunkt radio (met code)
Originele wieldoppen
Originele lakstift geleverd af fabriek
Originele sleutels en afstandsbediening (2x)
Origineel stuurslot
Kleur Pewter Gray
Elektrisch schuif kanteldak
Verstelbaar stuur
Toerenteller
Digitaal klokje
Mist achterlicht
Verwarmde achterruit
Getint glas
Front and rear lights complete the design frame and the safety picture. See and be seen by other riders in the lane and drivers on the road.
iOS 15 lets you keep the conversation going while sharing movies, music, or whatever’s on your screen right in FaceTime. Stay in the zone by filtering out any notifications that aren’t relevant to the task at hand. And interact with text in images to quickly send email, make calls, get directions, and more.